domingo, 9 de diciembre de 2007

Caixa-Caja-Casa



Sé que el título del blog no corresponde. Pero bueno...

!Bienvenidos a su caixa de papeles, a su casa de papeles!

Un recorrido cronológico y lineal para la comprensión del hipertexto.


Este blog no es una caja, ni una casa, y tampoco estamos escribiendo en papeles (lo cual le viene fantástico al cambio climático) por lo que esta conexión de textos y escritos que estarán vinculados entre los doctorandos del seminario dará cuenta a través del tiempo de como nos vamos entendiendo con lo relacionado al hipertexto.


A un primer intento de recaudar diversas definiciones de hipertexto y tratando de simplificarlas creo que tienen dos vertientes:

a) En donde un texto A genera un texto B.

b) En donde un texto que puede ser visual, sonoro o lingüístico y cuya lectura es no lineal e incluye diversos códigos.


Sé que es muy aventurado decirlo así, pero es para comenzar a debatir un poco entre los blogs y para que al final del curso pueda leer este post y comparar lo aprendido. Era uno de los objetivos de la creación de los blogs ¿no?


El día que nos conocimos no dejaba de pensar en una película, y al ver que no estaba dentro de la lista, no quiero perder la oportunidad de recomendarla. Se llama "The pillow book" de Peter Greenaway desconozco como hayan doblado el título aquí.

Estuve intentando crearme una cuenta en youtube para subir el vídeo del trailer directamente en el blog pero no lo logré; seguiré intentando. Les dejo dos links para que los revisen:


El trailer en youtube:



Y una entrevista a Peter Greenaway al lanzamiento en México:
http://www.jornada.unam.mx/1996/06/23/sem-greenaway.html




3 comentarios:

Zós dijo...

Al parecer es una película referente en comunicación visual... no? no la vi pero tiene todos los ingredientes para gustarme.
Un saludo.

Anónimo dijo...

No cinema, ás veces, os directores / guionistas intentan reproducir nas tramas os graos de complexidade que se poñen en evidencia na sociedade, tanto no plano das relacións persoais, como nas sociais, políticas, económicas e culturais. O abanico de conexións e interconexións do individuo e o entorno reflicten unha orde multilineal.
Hai películas que xogan, dentro dun soporte pechado, coa experimentación argumental para crear e fomentar unha diversidade de focos que funcionan como un caleidoscopio de puntos de vista. Existen traballos cinematográficos que se inclinan “por un complexo mosaico fílmico con múltiples liñas argumentais. Esta clase de narrativa fracturada parece ser o selo distintivo de varias películas con matiz independente de 2005”:
- “Babel, de Alejandro González Iñárritu. Catro historias ambientadas en México, Estados Unidos, Norte de África e Xapón”. González Iñárritu empezou xa en Amores Perros a ruptura coa linealidade típica do relato narrativo cinematográfico (arranque, desenvolvemento, culminación e desenlace), que continuou e amplificou en 21 gramos, “onde, coma se dun xogo matemático se tratase, fragmentou a película non só no límite secuencial, senón tamén dentro da propia escea”.
- “Crash, de Paul Haggis (con Bobby Moresco de coguionista), que engloba máis de seis historias entrecruzadas que pretenden mostrar os conflicto étnicos que se producen en Los Ángeles. É unha exploración desde varias perspectivas. Técense diversas historias en lugar de seguir os pasos dun único protagonista”.
- “Nine Lives, de Rodrigo García (presentada no Festival de San Sebastián, na sección Zabaltegi, 2005), que presenta nove relatos, todos centrados en mulleres en crise. As tramas non se cruzan, se suceden. As personaxes cun papel protagonista nunha historia aparecen como secundarios noutra”. Están realizados cadan seu nun plano secuencia.
A estratexia de entrelazar múltiples liñas argumentais non é nova. Algunhas voces falan que películas como: “Los mejores años de nuestra vida (1946), na que se contaban as vivencias de tres soldados estadounidense que regresaban a casa tra-la II Guerra Mundial; Ciudad Abierta, de Roberto Rossellini; Z, de Costa Gavras o La batalla de Argel, de Gillo Pontecorvo, que poderían ser exemplos de narracións non lineais. Pero tamén se fala da influencia de Robert Altman, un cineasta estadounidense, proclive a incluir nas súas longametraxes abundantes argumentos (Vidas Cruzadas, El Juego de Hollywood, entroutras).
Sucede algo similar en Irreversible, de Gaspar Noé, onde o director comezou o filme cós títulos de crédito finais para ir retrocedendo na historia. Ou 5x2 (2005), de François Ozon, quen contou a evolución dun matrimonio dende a sinatura do seu divorcio ata o primeiro feliz encontro amoroso.
En Memento (2000), de Christopher Nolan, quizáis o importante é cómo se conta a historia e non o qué se conta. É un puzzle, un rompecabezas, un experimento rocambolesco no que aparecen varios puntos de vista, unha reconstrucción da trama que vai cara adiante, cara atrás, segundo os momentos claves do relato. Unha película onde se visualizan primeiro os efectos e logo poden aparecer as causas, utilizando na narración un método inductivo. Presenta un estilo, un sistema, unha estructura narrativa distinta. O espectador sabe o que vai ocorrer antes que o propio actor. E todo isto inmerso nunha atmósfera desasosegante, nun clima absorbente.
Películas nas que se produce un solapamento de argumentos, nas que se da unha idea de desconexión, nas que se traballa cun mosaico de tramas entrelazadas, nas que evocan relatos múltiples ou historias iuxtapostas. Hai un abandono do relato lineal para experimentar có tempo narrativo. Son filmes corais, polifónicos. Xógase con tempos en paralelo.
Por suposto, películas hai máis...
(Fontes: Stephen Farser: «Las tramas se complican con directores que mezclan historias», The New York Times / El País, xoves 24 de novembro de 2005; J. O.: «El reverso del amor», El País, venres 18 de febreiro de 2005).

oscarhipertext dijo...

Acabo de ver o trailer da película "The pillow book". O trailer en si xa racha de por si coa linealidade. A verdade é que calquera trailer é un bo exemplo de hipertexto. Pero o que me fascinou na película de Greenway foi unha escena en particular, onde se ven unhas palabras en lingua oriental que se iluminan no corpo da protagonista, nun escenario de claros e oscuros que permiten que o texto, que parece unha sombra, non acabe de permanecer quieto polo efecto da respiración da protagonista.
É unha forma distinta de utilizar as palabras como un recurso visual e móbil, que ten vida propia, pero só se alguén respira-vive.